’t is niet zo stil aan de overkant

Wachtend op de bus aan Copacabana beach

In Nederlandstalig België is er opvallend weinig aandacht voor Rio+20. Dat heeft allicht voor een groot stuk te maken met de desinteresse van de Vlaamse politici. In Franstalig België daarentegen is het enthousiasme groter. Mijn collega Sevan krijgt dan ook een pak meer uitnodigingen van de media voor een interview, moet ik groen van nijd vaststellen.

Af en toe mag ik een korrel meepikken, zoals maandag tijdens een dubbelinterview met Sevan voor Radio Contact (de Franstalige MNM vermoed ik). Of de dag ervoor bijvoorbeeld, toen ik in de shuttle zat naast Antoinette Brouyaux van Associations 21, de Franstalige koepel voor organisaties uit het middenveld die rond duurzame ontwikkeling werken.

Dat bleek een geschikte gelegenheid te zijn voor een interview. En zo kon ik alweer mijn mantra van de hervorming van de VN afsteken, ditmaal in het Frans!

3 responses to “’t is niet zo stil aan de overkant”

  1. Jelle V says :

    Komaan! Ik wil u in de media zien! Misschien eens schrijven naar een journalist van DS?

    • riowishlist says :

      Allez, kben al nekeer in de morgen geweest, ne keer op radio contact en morgen FM brussel. we gaan ons best doen, maar de faciliteiten hier zijn niet zo ideaal, soit 😉

  2. Anthony says :

    DS is geen slecht gedacht!! Zelf in de joepie of Dag Allemaal waar de meeste mensen die nog niet bewust zijn mee kunnen positief geinformeerd worden.

Geef een reactie

